Sunday, March 27, 2011

DEBARAN SUDAH BERAKHIR........

Pembaca yang dirindui...........

akhirnya result SPM sudah berada ditangan
aku.....tapi aku tidaklah mengharapkan sesuatu
yang miracle untuk 5 Mawar.....cukuplah sekadar
mereka lulus.....Tapi yelah kita hanya mampu
berharap n berdoa.....penentuannya terletak
di tangan yang Esa.......

Tapi aku cukup berbangga dengan beberapa orang pelajar aku yang mendapat keputusan yang agak baik ........walaupun tidak cemerlang mereka lulus kebanyakkan subjek yang di ambil oleh mereka.....Yang paling aku tak expect untuk subjek aku pendidikan Islam ada 3 orang yang dapat C......ini sesuatu yang diluar jangkaan aku......mahunya aku tak terkejut kalau sebelum ni asyik G saja.....dari form 4 hingga form 5 tak pernah lulus alih2 dapat C dalam SPM......

Yang gagalpun agak ramai 5 mawar......tapi yang gagal tu boleh dikatakan yang terlebih2 vitamin M (malas) n terlebih ajaran (kurang ajar)...........Allah itu maha Adil.....bukanlah aku gembira dengan nasib mereka tapi itulah pengajaran yang perlu mereka renung dan jadikan sebagai panduan......

5 dahlia pula alhamdulillah boleh dikatakan aku berpuashati dengan pencapaian mereka..... salah sorang dari pelajar harapan aku dapat A-............yang lain2 tu ada B n Ct....syukur alhamdulillah.....tak sia2 usaha aku bersama2 mereka sampai jam 5 petang............untuk sebuah kepuasan tak salah kita berkorban masa untuk anak2 didik kita.....walaupun aku tidak pernah memaksa mereka untuk hadir ke kelas bimbingan yang aku anjurkan....mereka dengan senang hati mengikuti kelas tersebut tanpa merungut........tapi itulah janji Allah "Aku tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan mereka sendiri yang mengubahnya"..........
setiap yang gembira ada yang sedihnye...........4 orang gagal.....tapi rasanya itulah yang mereka inginkan....... tidak pernah peduli dengan pelajaran.....anyway congratulations all of u.........Proud to be ur teacher.....

Nampaknya tahun ni dugaan lagi hebat......5 sains ................wait n see...............




1 comment:

  1. congrate... pencapaian yg bagus. Apa yg membanggakan saya adalah semangat yang ada dalam jiwa anda... semoga perjuangan anda semakin utuh, demi membina insan mulia... insya-allah

    ReplyDelete

Masih lagi KOREA....

Hi semua........ agak kesibukan dengan aktiviti persekolahan yang baru bermula.  Tertunda segala aktiviti untuk berkongsi moment indah sem...